äggplock

Tja, har du vart på möte med kvinnokliniken och fått all information för att spara mina ägg.

Jag har efter 7 månaders väntetid (Göteborg) fått en tid till att spara mina ägg.

Jag kom till kliniken fick snacka med barnmorskan, hon förklarade hur ingreppet går till jag har fått skriva på papper om att de endast är jag som kan använda mina ägg (eftersom dagens lag säger det, jag kommer förmodligen aldrig bli gravid och hoppas att lagen förändras) pappret innebär också att äggen sparas tills jag är 45 och då kommer dom kontakta mig och fråga om jag fortfarande vill spara dom annars förstörs dom. Skulle jag där emot utvandra från Sverige innan dess kommer dom också att förstöras då jag inte går att hitta i folkbokföringen. Och samma sak om jag skulle dö.
Där efter gjordes ett ultraljud för att se så allt ser ok ut. Och sen skrevs ett recept till apoteket med alla sprutor och tabletter.

Fick sen träffa en undersköterska som förklarade hur jag ska ta sprutorna och tabletterna.
Egentligen är det bara sprutor man brukar ta men jag vill inte öka mina Östrogenvärden (kvinnligt könshormon) så jag fick utskrivet tabletter som stoppar det. Egentligen är dom tabletterna till för bröstcancer patienter som väntar på operation eller är i slutet av sin behandling.
Jag kommer ta 2 olika sprutor i ca 7 dagar. Först en spruta de första 5 dagarna och sen 2 sprutor de sista dagarna. Och dom ska jag ta själv i magen.

Målet är att plocka ut 10-20 ägg vid ett tillfälle. Får vi inte ut tillräckligt med ägg första gången behöver jag göra proceduren igen.

Jag kommer börja min behandling min första mensdag och vi har bokat in preliminärt äggplock någon gång under v 45.
Efter att äggen är ute och räknade så vi har tillräckligt många behöver jag vänta 5-7 dagar så kan jag äntligen börja min testosteron behandling som jag väntat på.

Jag är sjukt taggad inför denna resa, är inte jätteförtjust i äggplock men de kommer vara så värt det i framtiden tror jag.
Om allt går som de ska och är planerat kommer mitt liv förändras för alltid från och med november/december 2015.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ftmtrans.blogg.se

I denna blogg får ni följa min könskorrigering, jag skriver om mina tankar alla möten med utredningsteamet i Alingsås. I framtiden kommer jag förmodligen också släppa videoklipp med min förändring på hormoner.

RSS 2.0